De cloud in 33 zinnen

We schrijven het jaar 2010, onze eerste klanten stapten over naar online mailservers. De omslag naar wat we nu kennen als cloud computing was gestart. Momenteel bieden we naast cloud mail, ook opslag, backup, servers, telefonie, beheer van firewalls en switches, camera's, ... allemaal in de cloud, of maw draaiende in sterk beveiligde datacenters onder constant toezicht van IT specialisten.
 

Vanaf gelijk welke locatie en vanaf gelijk welk apparaat werken zijn vandaag standaard begrippen geworden. Wat heb je hier nu eigenlijk voor nodig? Wat kost dat allemaal? Is dat wel veilig? En heb ik dan zelf nog een server nodig op kantoor? Mails op mijn smartphone of tablet? Online vergaderen? Kan ik mijn dure, ouderwetse telefooncentrale vervangen door een centrale in de cloud? Waar sluit ik mijn telefoons dan op aan? Veel vragen en evenveel antwoorden.

Driezen IT heeft sterke partnerships met Microsoft, Cisco Meraki, Acronis, en andere partners, allemaal partners met sterke cloud georiënteerde portfolio's en roadmaps.

 

Bedrijven van 2 tot 50 werknemers behoren tot onze belangrijkste doelgroep voor implementatie, onderhoud en begeleiding in cloud services. Onze cloud specialisten adviseren en begeleiden je graag met al je vragen over de cloud.

 

Hoe laat ik mijn medewerkers van thuis uit werken?

Er zijn tal van mogelijkheden om van thuis uit toegang te hebben tot je gegevens en toepassingen op kantoor. Hieronder geven we twee geschikte en veilige oplossingen.

1. Kantoren met een eigen lokale server

Voor kantoren waar een lokale server staat en waar medewerkers een eigen werk laptop in gebruik hebben is dit één van de makkelijke mogelijkheden. We configureren een VPN verbinding op de laptop waardoor je via de laptop een verbinding maakt met de server op kantoor. Belangrijk is dat dit vanop een laptop van het bedrijf gebeurt die beschikt over de nodige beveiliging.

Hebben je medewerkers geen laptop van het bedrijf? En je wenst toch dit systeem te gebruiken? Contacteer ons voor de mogelijkheden om dit op een veilige manier mogelijk te maken.

2. Kantoren die reeds gedeeltelijk of volledig via de cloud werken

Werk je reeds deels in de cloud, dan is Microsoft Teams de meest voor de hand liggende oplossing.

Ik ken Teams reeds, maar wil er meer over weten!

Contacteer ons en we zetten een online meeting op met één van onze Teams experten. Zij begeleiden je mee en geven tips en tricks voor een optimaal gebruik van Teams. Meer specifiek richten zij zich momenteel op het gebruik van Teams voor remote werk met medewerkers vanop verschillende plaatsen.

Ik ken Teams niet. Wat is dat en wat kan ik ermee?

Teams is een communicatie en documenten platform waarmee al de medewerkers van je bedrijf makkelijk en veilig toegang hebben tot documenten en vergaderingen. Iedereen kan onderling zowel bellen als chat berichten naar elkaar versturen.

Lees zeker ook volgende link :

https://pulse.microsoft.com/nl-be/work-productivity-nl-be/na/fa2-5-redenen-waarom-je-vanaf-vandaag-microsoft-teams-moet-gaan-gebruiken/

Een interactieve demo waar je mee aan de slag kan, vind je op volgende link :

https://teamsdemo.office.com

Wens je meer informatie? Stuur ons onderaan deze pagina je gegevens door en we sturen een gratis en vrijblijvend filmpje over de start en het gebruik van Teams voor je bedrijf. Mail adressen die doorgestuurd worden via dit formulier worden niet bewaard of gebruikt voor marketing of reclame doeleinden.

 

​​​Hoe weet ik of mijn medewerkers van thuis uit werken?

 

Regelmatig vragen klanten ons "hoe weet ik eigenlijk of er wel gewerkt wordt thuis". Want "dat is wel gemakkelijk gezegd iedereen thuis laten werken, maar ​hoe 'controleer' je dat".

 

Thuiswerken vereist een andere mindset. Je 'ziet' je medewerkers niet werken. Maar dat wil niet zeggen dat er minder of minder efficiënt gewerkt wordt. Onze eigen ervaring waar sommige van onze medewerkers al jaren één of meerdere dagen van thuis werken leert dat het net het tegendeel is. De andere mindset waar we het over hadden richt zich meer op 'resultaten' eerder dan op 'tijd'. Maak met je medewerkers afspraken wat je van hen verwacht. Welke dossiers werken ze tijdens een dag of week af op kantoor. Hetzelfde aantal dossiers mag je verwachten dat er thuis afgewerkt wordt. Doen ze dat niet tijdens de dag? Beginnen ze pas op de middag? Maar wordt er in tegenstelling met kantoorwerk nu misschien 's avonds gewerkt als de kinderen slapen?

Sommigen passen zich makkelijker aan aan het thuiswerk dan anderen.

  • een andere mindset

  • discipline

  • aanpassen

  • resultaat is niet hetzelfde als tijd

Twijfel je hoe je dit best aanpakt? Maak eventueel in Excel een rapportage die ze kunnen invullen. Wat heb je vandaag allemaal gedaan? Voor sommigen kan het een handig hulpmiddel zijn om structuur te houden.

 

 

 

Meer info

Boerenkrijglaan 81

2260 WESTERLO
014 39 19 70

maandag tot vrijdag

9:00 - 12:00 en 13:00 - 17:00

  • +32 14 39 19 70
  • info@driezenit.be
  • LinkedIN
  • Twitter
  • Remote support

Klik hier voor onze servicedesk

© 2019 Driezen IT