Productiviteits Audit

Stel je jezelf wel eens één van volgende vragen :

  • Kunnen medewerkers aan gegevens vanop afstand of op hun tablet? Hoe is thuiswerk geregeld?

 

  • Hoor je regelmatig een collega zuchten op zijn/haar computer?

  • Doe je dagelijks repeterende taken?

  • Gebruik je wetransfer of soortgelijke 'free' diensten voor het uitwisselen van documenten?

  • Werken al je medewerkers met dezelfde Office versie?

  • Wordt er gebruik gemaakt van wiki's, procedures of stappenplannen? Of moet je een collega in zijn of haar verlof storen om te vragen hoe je nu ook alweer inlogt op die bepaalde website van een leverancier?

 

Een consultant maakt een overzicht van je infrastructuur en giet één en ander in een rapportje. Laat je collega's al hun verzuchtingen en computer frustraties noteren en leg ze voor aan een specialist. Dikwijls maken enkele vrij eenvoudige aanpassingen het werken een stuk prettiger en minder stresserend. Is alles pico bello in orde? Dan kan je zoals onze doelstelling voorschrijft zonder IT zorgen je richten op andere zaken.

Security Audit

Of stel je jezelf eerder volgende vragen :

  • Is mijn backup wel up-to-date? En werkt die wel? En wat bij brand of diefstal?

 

  • Ben ik in orde met mijn licenties? Wat bij controle? Hoe werkt dat en word ik daarvan verwittigd?

  • Kunnen medewerkers aan gegevens vanop afstand of op hun tablet? En wil ik dat wel of niet? Moet ik dat controleren?

  • Zijn mijn vertrouwelijke gegevens goed beveiligd? En wie heeft hier wel of geen toegang toe?

 

  • Heb ik een procedure bij het in dienst komen of vertrekken van nieuwe medewerkers? Wat dient er allemaal te gebeuren IT gerelateerd?

  • Ik heb geen idee wie allemaal het wifi password van kantoor kent?

  • Medewerkers mogen vrij gebruik maken van (privé) USB sticks. Is dat wel veilig?

 

Een consultant maakt een overzicht van de aanwezige beveiliging van je IT infrastructuur. Je ontvangt een rapport met de goede en misschien ook minder goede punten en kwetsbaarheden van je netwerk. Noodzakelijke verbeterpunten worden aangegeven samen met nuttige tips voor het verbeteren en verhogen van de beveiliging van je IT.

 

Advies

Heb je vragen over de beveiliging van je IT omgeving? Wat is een firewall en waarom is het belangrijk dat die up-to-date is? En hoe zet je een backup van je bestanden terug in geval van een crash of virusbesmetting?

Of vragen ivm de productiviteit van je IT... gebruik je hedendaagse, moderne hulpmiddelen? Je betaalt iedere maand Office 365 licenties, maar gebruik je daar wel alle mogelijkheden van? Hoe organiseer je efficiënt en effectief thuiswerk voor je medewerkers? Hoe regel je efficiënte communicatie tussen je medewerkers en je klanten? Advies, goeie raad en handige tips... wij zorgen ervoor! Niet enkel nu, maar continu!

 

Als MSSP, of Managed Security Service Provider, mogen klanten met een Managed Workplace rekenen op onze goede continue zorgen.

Voor KMO's zonder eigen IT afdeling kan daarnaast een audit door een consultant interessante zaken opleveren. Een consultant maakt een overzicht van je IT infrastructuur. Wat werkt goed? Wat kan beter? Wat is er niet in orde? Is de beveiliging in orde? Met dat rapport kan je aan de slag om verbeterpunten op je eigen tempo aan te pakken en zo tot een efficiëntere en veiligere manier van werken te komen.

 

 

Veel bedrijven hebben natuurlijk een eigen IT dienst in huis. Toch kan bijkomende ervaring of een second opinion ook hier dikwijls aangewezen zijn. Vooral op terreinen waar de eigen IT afdeling niet dagelijks actief is, springen onze specialisten graag bij. Zo doen we begeleiding bij migraties en implementeren van allerhande diensten en toepassingen. Heeft u een verhuis in zicht en de handen al vol met alle overige voorbereiding en praktische zaken? Dan kunnen wij alle voorbereiding en effectieve verhuizing van al uw ICT uit handen nemen. Wat doe ik met telefonie? Kan dat verhuisd worden? Of zijn er ondertussen misschien nieuwe, interessantere oplossingen? Veel bedrijven deden met succes een beroep op één van onze medewerkers om de volledige verhuis van a tot z te begeleiden.

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Contacteer ons

Je gegevens worden enkel gebruikt om je contactaanvraag te behandelen. Je zal niet opgenomen worden in een mailinglist.

Boerenkrijglaan 81

2260 WESTERLO
014 39 19 70

maandag tot vrijdag

9:00 - 12:00 en 13:00 - 17:00

  • +32 14 39 19 70
  • info@driezenit.be
  • LinkedIN
  • Twitter
  • Remote support

Klik hier voor onze servicedesk

© 2019 Driezen IT

Hoe doe ik dit? Hoe pak ik dat best aan? Zijn er betere manieren? Contacteer onze experten met al je IT vragen!