Multi Factor Authentication

1. Wat is Multi Factor Authentication (MFA)?

MFA is een van de belangrijkste identiteitsbeveiligingsmaatregelen. MFA voegt een extra laag identiteitsbescherming toe.

2. Waarom MFA?

In de afgelopen jaren zijn de diefstalcijfers van login gegevens toegenomen. Als deze gegevens in verkeerde handen terechtkomen, is het mogelijk voor onbevoegden om toegang te krijgen tot allerlei bedrijfsgegevens. Door MFA in te stellen op uw account, zal de kans om onderwerp te worden van identiteitsdiefstal veel lager zijn.

Contacteer ons voor meer info!

 

 

Installatie eindgebruiker

Via het doorlopen van onderstaande stappen kan je je Office 365 account configureren voor het gebruik van multi factor authenticaion. Hiervoor heb je je persoonlijke Office 365 login nodig.

Nadat alle gebruikers deze stappen doorlopen hebben, dient je IT beheerder MFA te activeren op je Office 365 omgeving.

 

1. Open je internetbrowser (bijvoorbeeld Microsoft Edge)

 

 

 

2. Open volgende website: https://aka.ms/mfasetup

3. Voer uw e-mailadres en password in en selecteer 'Volgende' aanmelden

Wanneer u het volgende bericht ziet, selecteer de checkbox en selecteer hierna 'ja'

4. Selecteer in het volgende scherm Eerst de 'Mobiele app' en selecteer 'Instellen' 

De aanbevolen methode "Mobiele app": Download de "Microsoft Authenticator app" in uw mobiele app store. Na het installeren van deze app ontvangt u een melding voor verificatie op uw mobiele apparaat die u moet goedkeuren. 

 

Alternatief "Telefoon voor authenticatie": Na het instellen van deze instelling, ontvangt u een bevestigingscode op uw mobiele apparaat in een sms. U moet deze  bevestigingscode   dan invoeren wanneer u aameld. 

Setup Mobile app – Authenticator-app (Aanbevolen methode):

Verficatie met de authenticator-app is de aanbevolen methode om MFA toe te voegen. In plaats van een tekst met een bevestigingscode te ontvangen moet u verifiëren via een app-melding. Als "Phone for Authentication" al is ingesteld en u de inlogmethode wilt wijzigen in de Authenticator-app, gaat u terug naar  https://aka.ms/mfasetup en voert u uw referenties in. 

Gebruik je je persoonlijke smartphone? Belangrijk om weten zijn volgende zaken : 

  • Er is met deze app geen enkele connectie tussen je privé smartphone en je werk account. Het enige wat deze app doet is een code sturen ter verificatie om in te loggen. Vergelijk het met apps als itsme en dergelijke. 

  • Heb je je mobiele nummer ingegeven en wil je dat nadien toch wijzigen? Je kan ten allen tijde je instellingen wijzigen via volgende link : https://aka.ms/mfasetup 

Wil je geen app gebruiken op je smartphone, maar liever via sms een code ontvangen? Ga dan naar stap 9

5. Volgend scherm zal worden weergegeven. Open de "Authenticator App", in de app selecteer voeg een account toe en selecteer "Werk of school account". Scan de code op het computerscherm met uw mobiel toestel. En selecteer 'volgende' op het computerscherm. 
 


 

Scherm van je smartphone

6. Als de installatie van de mobiele toepassing is voltooid selecteer je 'Meldingen ontvangen voor verificatie'  en selecteer  'Volgende

 

 

 

 

7. Wanneer u de melding op het mobiele apparaat hebt goedgekeurd, wordt het volgende scherm op uw computer weergegeven. Selecteer eerst 'uw landcode', voer vervolgens 'uw mobiele nummer' in en selecteer 'Klaar' (Dit moet gebeuren indien u in de toekomst geen toegang meer hebt tot de authenticator-app). 
 

Vanaf nu zal je bij het inloggen op je Office 365 vanop een 'vreemd' toestel via de app moeten bevestigen.

 

De volgende stappen zijn enkel nodig als je geen app wenst te gebruiken en via sms een code wenst te ontvangen.

 

8. Gebruik een code via sms om in te loggen

Om sms te gebruiken, kies je 'use authentication code' of 'gebruik beveiligingscode

KIes volgende, je krijgt dan volgende scherm

KIes volgende en dan verifiëren

BIJ het inloggen op je Office 365 dien je vanaf nu te bevestigen met een sms code.

Succes!

Boerenkrijglaan 81

2260 WESTERLO
014 39 19 70

maandag tot vrijdag

9:00 - 12:00 en 13:00 - 17:00

  • +32 14 39 19 70
  • info@driezenit.be
  • LinkedIN
  • Twitter
  • Remote support

Klik hier voor onze servicedesk

© 2019 Driezen IT